„Není
dítě, nebudou peníze... Jestliže já tady mám rozsudek soudu, který
jasně říká, kdy mi má matka předávat děti, a s tím rozsudkem si doslova
můžu vytřít zadek, tak není nejmenší důvod, proč bych měl respektovat
jakýkoliv jiný rozsudek téže justice.“
Postoj tohoto otce, který zazněl v nedávné televizní debatě, je
pochopitelný. Děti přivádíme na svět i proto, aby nám přinášely
potěšení, kterým nás odměňují za naši starost a péči, abychom vychovali
pokračovatele našeho rodu, aby se o nás postaraly ve stáří (tak to
dříve bývalo normální a snad zase bude). Nepřivádíme je na svět proto,
aby je od nás druhý rodič izoloval a naše rodičovská úloha se smrskla
jen na roli dárce spermií a následně chodící peněženky.
Pro některé matky podporované naší justicí je ovšem ideálním otcem ten,
kdo se o své děti nezajímá, pouze na ně bez reptání platí. Jen se
opovaž neplatit! Tvrdě si na tebe došlápneme: exekuce majetku, vězení
pro dlužníky... A že bys chtěl své děti vychovávat stejně jako matka?
Tak to je opovážlivost pomalu ještě větší. Však on už ti nějaký soudem
určený „znalec“ vysvětlí, že děti patří matce. Že ty jsi jako
vychovatel vlastních potomků naprosto nevhodný a můžeš být rád, když je
smíš aspoň občas vídat (a ještě si takový znalecký posudek, či spíše
odsudek, hezky zaplatíš).
Podpora nezodpovědných otců a sobeckých matek
Rodinné vazby jsou u nás chráněny hůř než vlastnictví mopedu. Sobecké
matky mají v naší zfeminizované společnosti zelenou, stejně jako otcové
bez zájmu (pokud platí výpalné). Zatímco ti zodpovědní, kteří chtějí o
své děti pečovat, mají smůlu. K tomu ještě slýchají hraběcí rady, že se
neměli rozvádět - za situace, kdy dvě třetiny návrhů na rozvod dávají
ženy. No jo, milý pane, ale ona k tomu určitě měla nějaký důvod...
(aneb když odejde chlap, je špatný chlap, když odejde žena, je špatný
také chlap).
Rozvedené matky by přitom ani tolik peněz pro děti nemusely potřebovat.
Kdyby se otcové o své potomky starali a zajišťovali jim tak sami po
významnou část doby stravu, ošacení a další potřeby. Rozumné matky to
chápou a podporují. Jiným je však přednější, že mohou být „výlučnými
architektkami duše dítěte“. Otcovou péčí pohrdají. Ne tak ovšem jeho
penězi.
Ty jim často pomáhají zvyšovat životní úroveň nejen dítěte, ale i
vlastní. Proč by však „osvobození ženy z tyranie manželství“ (jak o něm
s oblibou hovoří feministky) mělo být financováno z mužových peněz? Být
v tomto rytířem, galantním trubadúrem, znamená spíše stát se trubcem.